woensdag 11 december 2013

Radiologisch


Vandaag een keer wat anders dan wat jullie van mij gewend zijn. Een guestblog van Elwin van Gestel. Naast student aan de Fontys Hogeschool Communicatie werkt hij bij de radio en blogt hij over de radio. Je zou bijna zeggen dat hij voor de radio leeft. Dus wie kan er beter schrijven over de radio als muziekmoment dan hij? Inderdaad, helemaal niemand!


Het radiomomentje
“Radio kan eigenlijk altijd. Terwijl je radio luistert kun je tegelijkertijd andere dingen doen. Dat maakt radio zo'n fijn medium. Terwijl je die bergen schoolwerk probeert af te maken word je bijgepraat over het laatste nieuws en draaien ze heerlijke muziek. De ideale combinatie, als je het mij vraagt.
Ik vind radio dan ook een prachtig medium. Je kunt bij radio spelen met de werkelijkheid. Je kunt iets mooier maken dan het al is. En de radio staat regelmatig aan. Mij is gevraagd te schrijven over de momenten dat ik naar de radio luister.

Als ik 's ochtends om acht uur op de fiets stap om naar school te gaan dan gaat de radio aan. Op de fiets kan ik nog even wakker worden. Ik weet dan ook meteen wat er in de wereld is gebeurd. Stiekem vind ik het gewoon fijn dat er iemand tegen me aan praat zonder dat ik terug hoef te praten. Dat is een erg fijn gevoel in de ochtend.

Ik luister naar allerlei zenders, maar in de ochtend heb ik liever niet teveel stampmuziek, dus meestal kies ik voor Radio 2 of 3FM. Ik luister vooral overdag graag naar de radio. Als ik aan het werk ben. Of in de auto zit.”

Wil je na het lezen van deze blog meer weten over de radio? Kijk dan snel op http://radiologisch.blogspot.com.

Adios!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten